
Ja fa temps, uns 3 mesos més o menys, llegia un article al webblog del Salvador Sostres en que l’autor recriminava l’actitud homicida dels conductors de bicicletes. Com sempre, amb discrepàncies de forma però compartint bona part del fons, Sostres deia el que molts pensaven i no s’atrevien a dir. L’autor incitava a tothom a empènyer a tots els ciclistes que ens creuessin pel costat per tal de fer-los caure a terra. També parlava del carril bici, demanant un carril per als peatons. L’article em va fer riure molt però sobretot em va fer reflexionar. Jo ja era conscient des de fa temps de la problemàtica del tema però avui, llegint un nota de premsa de l’ajuntament de Reus, m’he assabentat que un ciclista ha atropellat i ferit lleument una àvia que caminava per la vorera del carrer de la Sardana. Això m’ha fet esclatar. Quan es regularà el trànsit de bicicletes? Quan obligaran els ciclistes a dur casc i assegurança a tercers? Quan delimitaran un carril bici? (excusa en la que s’amparen tots els ciclistes que en un moment o altre s’han vist involucrats en algun accident), i, tenint en compte l’estreta relació entre el dopatge i el ciclisme, per quan controls d’alcoholèmia i de drogues als conductors de bicicletes?. Personalment no tinc res en contra de les bicicletes, però si en contra dels ciclistes incivilitzats. Per començar, l’històric tema del carril bici. Per què no existeix un carril bici (un de veritat i no els fragments inconnexos que ara exsteixen a Reus) . I no creieu que seria lògic ubicar-lo a la calçada i no pas a les voreres. Per no posar en perill els ciclistes posem en perill els peatons. I si a tot això hi sumem que la gran majoria dels usuaris van en bicicleta per pur esnobisme, tot plegat encara fa més pudor de merda (ara em ve al cap el sorteig que el Sr. Ernest París, alcaldable per IC-EUA, va fer de la seva bicicleta en l’acte central de la seva campanya). Resumint, que crec que les bicicletes haurien de ser més cares i que haurien de portar una llum incorporada de sèrie. I que els ciclistes haurien d’estar obligats a tenir un carnet de conduir de ciclista (amb la formació vial que això comporta), amb un sistema d’assegurança similar al dels ciclomotors, que haurien de dur casc obligatòriament i que haurien de circular sempre per un carril bici ubicat a la part dreta de la carretera. En definitiva, que haurien de poder ser multats com un vehicle més. L’àvia atropellada al carrer de la Sardan va ser donada d’alta de l’hospital unes hores després.
8 comentaris:
tinc cromos per tu si vols passar a veurel's pel nostre blog
salutacions
De debó creieu que el problema està en els ciclistes?
Es clar que n'hi ha de beneïts que poden fer més mal que bé, però mentre sigui notícia que un ciclista ha atropellat algú i ha resultat ferit lleu cel·lebraré que no sigui un cotxe el que ha passat per sobre algú ferin't-lo de molta més gravetat. Es necessita un carril bici, en això hi estem tots d'acord (sembla) però tambè necessitem cultura de la bicicleta. En molts països realment desenvolupats existeixen carrils bici ( i gairebé tots són sobre la vorera ) sense cap mena de problema per la societat. Preferiria una vorera amb carril bici, que respirar l'aire dels ravals un dia qualsevol. Crec que hem de fer les coses amb calma, ben fetes, explicant i deixant que les noves mesures s'endinsin en el nostre cortex cerebral. No podem (tal com està el nostre planeta ) no plantejar-nos com conviure amb mitjans de transport que no contaminin.
Per últim, només faré un comentari; Recordo una carta a un diari on un lector es queixava dels cotxes elèctrics, defensava que era més fàcil que t'atropellessin (ja que no fan soroll)i proposava posar-hi alguna mena d'altaveu que fes el soroll d'un cotxe. Francament, crec que és més fàcil i molt millor que (en general) aprenguem a mirar abans de creuar un carrer.
De debó creieu que el problema està en els ciclistes?
Es clar que n'hi ha de beneïts que poden fer més mal que bé, però mentre sigui notícia que un ciclista ha atropellat algú i ha resultat ferit lleu cel·lebraré que no sigui un cotxe el que ha passat per sobre algú ferin't-lo de molta més gravetat. Es necessita un carril bici, en això hi estem tots d'acord (sembla) però tambè necessitem cultura de la bicicleta. En molts països realment desenvolupats existeixen carrils bici ( i gairebé tots són sobre la vorera ) sense cap mena de problema per la societat. Preferiria una vorera amb carril bici, que respirar l'aire dels ravals un dia qualsevol. Crec que hem de fer les coses amb calma, ben fetes, explicant i deixant que les noves mesures s'endinsin en el nostre cortex cerebral. No podem (tal com està el nostre planeta ) no plantejar-nos com conviure amb mitjans de transport que no contaminin.
Per últim, només faré un comentari; Recordo una carta a un diari on un lector es queixava dels cotxes elèctrics, defensava que era més fàcil que t'atropellessin (ja que no fan soroll)i proposava posar-hi alguna mena d'altaveu que fes el soroll d'un cotxe. Francament, crec que és més fàcil i molt millor que (en general) aprenguem a mirar abans de creuar un carrer.
Perdoneu, no sé perquè s'ha publicat el missatge dos cops.
Reacció típica dels esnobs i cretins com el Sostres. Les bicicletes no són el problema, sinó alguns dels que les condueixen. Però per cafres, pitjors són molts conductors de motos que van a altes velocitats pel mig de la ciutat, que a més a més del perill que suposen, el soroll que provoquen és infernal. O també molts conductors de cotxes, als quals hem de sumar als que amb les finestres abaixades et contaminen amb una música a tot drap que no t'agrada, però que t'obliguen a escoltar-la. A Reus, les molésties que provoquen els ciclistes, ara per arar, són minimes. En canvi, les que provoquen els vehicles motoritzats són constants (passant pel tomb de ravals, en comptabilitzareu unes quantes en poc temps). Als Sostes no li heu de fer cas, és un pijo mal cardat que només foten estirabots hi ha algú que li fot cas.
Soc ciclista. Vaig sense casc. En dure aviat. Vaig sense armilla. També en dure aviat. Em volen expediantar. Quans tunings fent carreres per les rondes hi ha? Quans motoristes a 300km/h hi ha a la variant, i despres s'en afalagen als bars. Quantes motocicletes amb el tub trucat fen petarrejar de matindada? o millor dir quantes motocicletes sense el tub d'escapament trucat? Guaria Urbana de Reus, ets igual que el jefe Bigum!!
Estic fart de que es generalitzi. El problema está en les persones. Hi han persones que no saben o volen conduir bé el cotxe, el camió, la moto, la bici... Així que el problema está en la cultura i la responsabilitat de cadascú alhora de conduir el vehicle que sigui. Jo abans circulava en bici amb la resta del trànsit (i tot per evitar les multes). Un conductor no hem va veure i com a resultat 7 mesos de baixa per varies fractures al braç. Cal més carril bici, més cultura europea i més responsabilitat per part de tots. Les multes deixem-les per als que no respecten les normes. PD: Ara vaig per la vorera, ja que no tinc ganes de trencar-me més ossos.
Només cal provar-ho. Agafa una bicicleta (per Reus no hi he anat mai, et diria que ho provis per Barcelona) i adopta-la com al teu (quasi únic) mitjà de transport.
Riuràs.
Per no plorar. Per no cabrejar-te amb peatons, cotxes, motos i obstacles insòlits al mig del carril bici.
Fes la prova i en tornem a parlar.
Jo, abans feia una hora i mitja amb bici per Barcelona pràcticament cada dia.
Ara em reservo el seu ús per a distàncies curtes i en hores amb poca densitat de cotxes i pocs peatons. Tinc la sensació que de moment, la bicicleta no compta per a res.
Publica un comentari a l'entrada